Ben jij ook moe na het volgen van een dieet en valt het resultaat ook eigenlijk tegen? Of heb je misschien zelfs meerdere diëten geprobeerd zonder resultaat?

Afvallen kan een zeer negatief traject worden wanneer resultaten niet behaald worden en jouw gemoedstoestand en welzijn erop achteruit gaan. Hoe kun je dan toch van al die overtollige kilo’s afkomen?

Afvallen zonder een dieet te volgen? Het klinkt als muziek in de oren, maar ook als een sprookje. Toch is het mogelijk om af te rekenen met die extra kilo’s zonder een dieet te volgen.

Hoe kan dat zul je misschien denken?

Lees gauw verder, want in dit artikel vertel ik je alles over hoe je zonder een dieet te volgen gemakkelijk kunt afvallen!

Snel afvallen, kort resultaat

Allereerst is het belangrijk om inzicht te krijgen waarom al die andere dieetvormen niet werken. Word jij ook moe van magazines die wonderen beloven; “Val drie kilo af in een week door alleen zus en zo te eten.”

Het klinkt altijd te mooi om waar te zijn en op de lange termijn is dat helaas ook zo. Het is zeker mogelijk dat je in een korte tijd flink wat kilo’s kunt kwijtraken. Maar het grootste gedeelte wat je kwijtraakt in dit korte termijn is vocht.

Daarnaast kan jouw lichaam tekorten opbouwen, die weer aangevuld willen worden na het dieet. De kans dat je een maand na het volgen van het dieet dan weer dezelfde hoeveelheid bent aangekomen, is zeer groot.

Het volgen van zulke diëten worden dan ook sterk afgeraden. Niet alleen blijft een juist resultaat uit, het zorgt ook voor negatieve gevoelens en een gevoel van falen. Je kunt denken dat je toch niet kunt afvallen en daardoor pak je de draad niet op.

Snel afvallen klinkt natuurlijk perfect, maar is niet realistisch. Kies voor een manier wat op de lange termijn de beste resultaten levert en dat is afvallen zonder dieet.

“Snel afvallen klinkt natuurlijk perfect, maar is niet realistisch. Kies voor een manier wat op de lange termijn de beste resultaten levert en dat is afvallen zonder dieet.”

Geen tijd om te diëten

Een reden waarom veel mensen niet starten met een dieet, is omdat ze simpelweg geen tijd hebben. Een druk gezinsleven of carrière kan nog weleens in de weg staan voor een gezondere levensstijl.

Je hebt geen tijd of kunt dit niet aanpassen in jouw huidige leefstijl. Afvallen zonder dat je daadwerkelijk een dieet volgt, is daarom de beste manier. Je hoeft geen punten te tellen, calorieën bij te houden of geobsedeerd zijn door wat allemaal wel en niet mag. De smoes dat je geen tijd hebt om af te vallen valt daarmee helaas wel in duigen.

Waarom afvallen met dieet af te raden is

Het is tijd om een andere koers op te varen. Afvallen met dieet lukt in veel gevallen niet of het resultaat is maar tijdelijk. Wanneer je een dieet volgt, is de kans groot dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

“Wanneer je een dieet volgt, is de kans groot dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.”

Je valt in deze periode dan wel af, maar de kans is groot dat je ernstige voedingstekorten krijgt. Overgewicht is slecht voor jouw algehele gezondheid, maar voedingstekorten zijn net zo goed schadelijk voor jouw welzijn.

Daarnaast kan een dieet volgen ook zeer vermoeiend zijn. In de meeste gevallen is een dieet 360 graden anders dan het standaard voedingspatroon. Jouw lichaam wordt in deze tijd compleet omgegooid. Hierdoor kun je erg moe worden, minder goed concentreren en heeft het invloed op al jouw dagelijkse prestaties.

Een dieet bezorgt je altijd een tijdelijk resultaat. De kans op een terugval is zeer groot met vrijwel alle diëten. De kans op een jojo effect is daarom erg aanwezig. Dit is niet alleen slecht voor jouw lichaam, ook voor jouw motivatie om af te vallen.

Hoe dan wel afvallen?

Oké, dus geen dieet. Maar hoe dan wel afvallen? Je wilt van die extra kilo’s af, maar hoe krijg je dat voor elkaar zonder een dieet? Wil jij afrekenen met al die overtollige kilo’s? Dan hoef je daar helemaal geen dieet voor te volgen.

De sleutel tot een langdurig succes is het veranderen van jouw leefstijl en eetstijl. Noem het liever optimaliseren van jouw leef- en eetstijl. Wanneer jij jouw oude en slechte gewoontes vaarwel zegt, betere keuzes maakt op het gebied van voeding en beweging, zul je vanzelf resultaat zien.

Je zult waarschijnlijk niet de uitzinnige resultaten behalen als bij diëten, maar het resultaat is wel langdurig. Kies voor een methode wat niet alleen langdurige resultaten levert, maar ook jouw leven en gezondheid bevordert.

Ik vertel je graag meer hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Wil je een gratis receptenboekje ontvangen incl. tips over hoe je makkelijk kunt afvallen?  en ik stuur het direct naar je toe!

Fit en gezond worden is eenvoudiger dan je denkt

Denk jij bij een gezond en fit leven aan alleen met selderij eten en iedere sporten? Dit is zeker niet het geval. Gezonder leven is eenvoudiger dan je denkt.

Door jouw slechte gewoontes te vervangen door betere gewoontes kun je in een korte tijd al veel bereiken. Hoe dat werkt? Dit zijn een aantal manieren hoe je eenvoudiger gezond en fit kunt leven:

  • Drink water in plaats van suiker en koolzuurhoudende drankjes.
  • Vervang snacks voor vezelrijke fruithapjes.
  • Loop minstens een half uur per dag.

Afvallen zonder dieet

Zorg voor een duidelijke routine 

Het allerbelangrijkste van een gezonde en fitte leefstijl, is het aanhouden van een routine. Wanneer je eet wat en wanneer je maar wilt, is de kans groot dat je aan het einde van de dag veel te veel calorieën binnenkrijgt.

Zorg voor een duidelijke routine en je zult merken dat je hier snel aan gewend bent. Kies bijvoorbeeld voor drie standaard eetmomenten per dag. Deze eetmomenten dienen toereikend te zijn en vol met eiwitten, vezels en vitamines.

Zo kun je eenvoudig de dag doorkomen zonder een hongergevoel te krijgen. Eten is vaak een gewenning. Ben je gewend aan veel snacken? Dit kun je jezelf ook weer afleren. Je zult de eerste dagen zeker afkickverschijnselen ervaren, maar wanneer je het onder de knie hebt dan merk je dat je helemaal geen behoefte meer hebt aan deze oude gewoontes.

Het is belangrijk om een routine stap voor stap te veranderen. Vervang bijvoorbeeld eerst alle sappen en drankjes voor water of kruidenthee en start vervolgens langzaam maar zeker met het veranderen van de hele routine. Op deze manier heb je niet door dat je een dieet volgt, maar profiteer je wel van het optimale resultaat.

“Je hebt niet door dat je een dieet volgt, maar je profiteert wel van het optimale resultaat!”

Hoe kun je meer gaan bewegen?

Een belangrijk aspect van afvallen zonder te diëten, is ook door jouw leefstijl aan te passen. Kom in beweging en val op deze manier een stuk sneller af. Wat belangrijk is bij meer bewegen, is dat je iets doet wat je leuk vindt.

Ga niet tegen je zin in sporten op een sportschool, maar zoek een activiteit dat je echt leuk vindt. Op deze manier is het veel beter vol te houden. Houd je bijvoorbeeld van zwemmen, klimmen of dansen? Doe dan liever dit, dan een sportieve activiteit waar je niet naar uitkijkt.

Het wordt aanbevolen om minstens een half uur per dag te bewegen. Dit is vrijwel niets. Laat de auto vaker staan en gebruik de fiets of ga lopen. Zo kom je al snel aan jouw dertig minuten per dag.

“Ga niet tegen je zin in sporten op een sportschool, maar zoek een activiteit dat je echt leuk vindt. Op deze manier is het veel beter vol te houden.”

Wat ook goed helpt, is om samen te sporten. Sport juist met mensen die enthousiast zijn. Zo kun je worden aangestoken en is het sporten ineens een stuk leuker. Maak het bewegen tot een leuke sociale bezigheid en geniet van het beste resultaat.

Maar gezond is helemaal niet lekker!

Een gezonde leefstijl? Betekent dat je dan iedere avond broccoli eet en granolarepen? Dat gezond eten niet lekker is, is een veel gemaakte fout. Gezond eten is net zo lekker of vies als je het zelf maakt. Houd je niet van broccoli?

Dan kies je een andere groente naar keuze die je wel lekker vind. Het voordeel vandaag de dag is dat er enorm veel gezonde recepten beschikbaar zijn. Je kunt op deze manier altijd wel maaltijden vinden die jij lekker vind.

Dan gezond eten niet lekker is dat is al lang verleden tijd. Kies de recepten die jij lekker vind, zodat je minder moeite hebt met gezond eten. Varieer, leer nieuwe recepten en wordt een echte chef in gezond en lekker koken. Hoe je inspiratie voor gezond eten kunt opdoen?

  • Koop een kookboek met gezonde recepten
  • Meld je aan voor een magazine met gezonde tips en recepten
  • Zoek online naar inspiratie
  • Bekijk filmpjes hoe je recepten moet klaarmaken

Jouw metabolisme / stofwisseling als drijfveer

De eerste paar dagen en weken kan het wel aanpassen zijn. Je kunt jouw oude gewoontes missen en afvragen of het wel zo’n goede beslissing is geweest. Toch is het erg belangrijk om door te zetten. Maar waarom hoor ik je denken..!?

Dit is omdat jouw metabolisme, ook wel spijsvertering, hiervan gaat profiteren. Wanneer je gezond eet en veel beweegt, dan zal jouw metabolisme een echte boost krijgen. Waar je normaal nooit een kilo kwijt kon raken, helpt jouw lichaam je nu vanzelf mee.

“Waar je normaal nooit een kilo kwijt kon raken, helpt jouw lichaam je nu vanzelf mee.”

Een goedwerkende metabolisme is een steuntje in de rug. Jouw spijsvertering is optimaal, waardoor jouw lichaam ook wat meer kan hebben.

Eet je dan toch eens een koekje bij de koffie? Dan zal jouw lichaam dit ook snel kunnen verteren. Het is een soort cadeautje van jouw lichaam wanneer jij gezond gaat leven.

Deze gewoontes moet je jezelf afleren als je wilt afvallen

Wil je weten hoe je nog sneller kunt afvallen zonder te diëten? Dan moet je zo snel mogelijk afrekenen met de volgende slechte gewoontes:

  • Snacken in de avond. ’s Nachts is de tijd voor jouw lichaam om zich te reinigen en te herstellen. Wanneer jouw laatste maaltijd rond zeven uur ’s avonds is geweest, heeft jouw lichaam veel tijd om al het voedsel te verteren. Eet jij ’s avonds veel vette of suikerachtige snacks? Dan wordt dit proces verstoord. Heb je zin om even te snacken? Een keer moet dat zeker kunnen. Maar kies dan liever ’s middags uit om te snacken.
  • Bankhangen. Ben je niet vooruit te branden? Sta dan toch op. Een hele dag zitten is niet alleen slecht voor jouw spieren en gewrichten, het is ook slecht voor jouw metabolisme. Zorg dat je iedere dag beweegt en kom in actie.
  • Suiker in de thee of koffie. Ben je een echte zoetekauw en houd je van extra suiker? Dit zijn gewoontes die helemaal niet nodig zijn. Stop met het toevoegen van extra suiker en leer deze drankjes puur te drinken.

4 handige en concrete tips

Welke gewoontes kun je jezelf dan welk aanleren? Er zijn gezonde gewoontes die je kunnen helpen om nog sneller af te vallen zonder te diëten. Ik heb deze voor jou op een rijtje gezet:

  • Eet bij iedere maaltijd genoeg eiwitten. Niet alleen helpen deze bij de spieropbouw, ook zorgen ze voor een verzadigd gevoel. Voorkom honger en eet genoeg gezonde eiwitten. Naast zuivelproducten vind je eiwitten ook in peulvruchten, avocado’s en noten.
  • Heb je honger? Drink water! Heb je een hongergevoel? Stop dit gevoel dan niet door te eten, maar door water te drinken. Duurt het bijvoorbeeld nog een uur totdat het etenstijd is? Ga dan niet snacken, maar vul jouw maag door water te drinken.
  • Een goede nachtrust. Te weinig slapen zorgt voor een energietekort. Dit tekort ga je al snel aanvullen door energie te halen uit voeding. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je natuurlijke energie hebt. Daarnaast werkt het bevorderend voor jouw metabolisme / stofwisseling.
  • Eet langzaam en met aandacht. Er is niet een dieet dat zegt dat je jouw eten voor de televisie moet opeten. Eten zonder jouw aandacht erbij te houden, zorgt ervoor dat je mentale honger krijgt. Je hebt niet goed geregistreerd wat en dat je gegeten hebt, waardoor je sneller een gevoel van honger kunt krijgen. Zorg ervoor dat je de tijd neemt om te eten en eet bewust. Langzaam eten resulteert in een eerder gevoel van verzadiging.

Kennis over voeding

Hoe je kunt afvallen zonder een dieet te volgen? Dat is door jouw eetschema en levensstijl om te gooien. Doe dit niet zomaar, maar zorg dat je de juiste kennis hebt over voeding. Dit zorgt ervoor dat je weet wat je doet en dat je weet wat werkt.

Doe inspiratie op en lees je in over voeding. Wil je meer hulp? Wees dan niet bang om hulp te vragen wanneer dat nodig is. Je kunt dit altijd aan vrienden of vriendinnen vragen, maar ook een diëtiste of voedingsdeskundige in de hand nemen. Zorg dat je de handvatten gebruikt die jij nodig hebt.

Wil jij voorgoed afrekenen met de overtollige kilo’s? Ga de strijd dan niet aan met een crashdieet, maar kies voor een methode die werkt op de lange termijn. Kies voor een gezonde leef- en etensstijl en geniet van het beste resultaat.

Stop jouw slechte gewoontes en ruil deze in voor betere alternatieven. Wanneer begin jij?

Start nu met afvallen zonder dieet

Wist je dat uit onderzoek blijkt dat 2 van de 3 mensen juist aankomt van een dieet in plaats van afvalt?

Om die reden heeft drs. Oscar Helm een effectieve en moderne afslank methode ontwikkeld, die makkelijk vol te houden is en jojo-effect veroorzaakt.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in mijn populaire afslank receptenboek:

  • Meer dan 100 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je met mijn lekkere recepten, zoals vlees-, vis-, kip- of vegetarische gerechten, meerdere kilo’s per week verliest
  • 6 verschillende categorieën van recepten, met onder meer kipgerechten, visgerechten, vegetarische gerechten, salades, sauzen, dressings, desserts en meer
  • Tijdbesparende kant-en-klare dag- en weekmenu’s + boodschappenlijstjes

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken afslank recepten:

Probeer nu geheel vrijblijvend de Afslank Receptenbijbel >>

Afslank Receptenbijbel: Afvallen Kan Ook Leuk Zijn!

Verbrand snel overtollig buikvet zonder honger te lijden of te jojoën met simpel te maken afslank recepten!

  • Heerlijke koolhydraatarme recepten
  • Snel een strakke en platte buik…
  • Een gladde huid…
  • Een gezonde en energieke uitstraling
Share This